Problem z muzyka.

Witam.
Mam notebooka HP COMPAQ NX9005, ma on wbudowana karte muzyczna oparta na
chipsecie ALI, ktora nie jest oczywiscie oszalamiajacym cudem techniki. Wiec
kupilem karte Creative SoundBlaster MP3+. Jest ona na pewno lepsza karta lecz
mam taki problem. Nie posiada ona wielokanalowosci (chyba) wiec musze uzyc
jakiegos serwera dzwieku a ze uzywam kde wiec logicznie rozumujac jest t
oaerwer aRts. I teraz problem jest taki ze amarok, noatun i inne kozystajace
z aRts odtwarzaja dzwieki za szybko natomiast xmms idzie dobrze.
Moze ktos bedzie wiedzial jak to poprawic? Probowalem zmienic jajko obecnie
uzywam 2.6.4  ze sterowinikami oss. Na jajkach 2.4.x tez dzieje sie to samo.
Prosze o pomoc.