Re: [OT] Dzielenie kabla.

On Fri, Mar 19, 2004 at 09:50:12AM +0100, Jan Nowak wrote:
> 1. Dzielenie kabla skrętki.
> Chcialem wykorzystac nie uzywana para ze skretki do sygnalu
> telefonicznego.
> zastanawiam sie tylko, ktora bedzie lepsza (bialo-
> brazowy/brazowy czy moze bialo-niebieski/niebieski)

Lepiej na niebieskiej, bo jest środkowa, a to standard w telefonii.

> 2. Firewall dla firmy.
> Jakie ewentualnie rozwiazania byscie sugerowali?
> Ja mysle o postawieniu czegos sprzetowego (Linksys BEFSX41
> EthernetFast Firewall) a za nim szeregowo jakies pentium z
> Debianem jako firewll'em programowym.

Po co dwa firewalle? Więcej roboty z utrzymaniem dwóch boxów.
Lepiej jeden, a dobrze skonfigurowany.

Na 2.0.x masz raczej ubogie możliwości filtrowania, ale zależy czego
potrzebujesz -- może wystarczy.

Na nawet najsłabszym procku pójdzie 2.4.x, gdzie masz iptables, choć
skomplikowane regułki na pewno dobiłyby zbyt słabą maszynę.

Wanted