Re: Instalator sarge

On Wed, 17 Mar 2004, Wawrzyniec Niewodniczański wrote:

> Czeka mnie instalacja systemu (padł mi dysk). Mam więc pytanie o to jak
> działa debian-instaler. Chce go potestować. Jakieś uwagi, porady...
> Czy można w normalnym systemie stworzyć partycję XFS.

ja instalowalem sarge z pierwszego nieoficjalnego builda.
pierwsza plyte nagralem na cdrw zeby posadzic base,
a reszte upchnalem do katalogow.

w kazdym razie tamta wersja instalatora bardzo mnie zmeczyla :)
chyba ze 3 dni walczylem zanim wywalczylem. jednym z problemow
jest zupelnie inny sposob nazywania partycji. nawet fdisc
widzi to nazewnictwo inaczej. potem w pewnym momencie
trzeba przyczaic, jaki naped jako CD jest zamontowany,
bo inaczej potem nie ma dostepu do CD. zdaje sie
ze instalator ustawia CD tradycyjnie jako /etc/hda/b/c/d ,
podczas gdy faktycznie jest widziany jako /etc/scd0 .
prawdopodobnie z powodu zaladowania jakichs modulow
typu emulacja urzadzen jako SCSI, ale ja to musialem
zaladowac zeby widziec czytniki kart z aparatow foto.
problemem jest tez to, ze nie jest automatycznie wybierany
pakiet do networkingu. trzeba go dodatkowo zaznaczyc.
poza tym daje sie instalowac tylko pod ext2fs .
chociaz to maly problem, bo tune2fs twoim przyjacielem :)

bardzo mozliwe ze w miedzyczasie wiekszosc z tych problemow to przeszlosc.

co do instalacji, rownie dobrze sam base system i net
mozesz zainstalowac z woodiego, i potem robisz update
z sieci do sarge. po update doinstalowujesz cala reszte
smieci.

znik.