Re: linux w kafejce

On Wed, 17 Mar 2004, Marcin Sochacki wrote:

> Chyba siejesz FUD.
>
> http://ks.sejm.gov.pl:8009/iz3/z-tresc/z3212-1.htm
> http://ks.sejm.gov.pl:8009/iz3/z-odp/z3212-o1.htm
>
> W cytowanej odpowiedzi Ministerstwa Finansów jest co prawda furtka
> zostawiająca ostateczną interpretację lokalnemu urzędowi, ale myślę, że
> sam fakt istnienia oficjalnej interpretacji przepisów jest istotnym
> argumentem przetargowym.

obawiam sie ze jestes w potwornym bledzie. juz niejeden
przedsiebiorca przejechal sie na rozbieznosciach pomiedzy interpretacja
MF, a swoim US. jesli MF zostawia jakas furtke do interpretacji,
to badz pewien ze US z tej furtki skorzysta, bo MF po cichu
nakazuje urzedom zdzierac tyle kasy ile wlezie. bo dziure trzeba latac.
trwa to od paru lat :( tak ze teraz lepiej dmuchac na zimne,
bo latwiej jest zalatwic sobie za przeproszeniem anty US dupochron,
niz wiklac sie w dlugotrwale i uciazliwe spory prawne z US,
zaniedbujac swoje przedsiebiorstwo, lub w skrajnych przypadkach
nawet je likwidujac.
dochodzi wrecz do takich paradoksow jak ostatnio glosne sprawy.
Optimus wygral sprawe z US, a pomimo to US podwazal decyzje.
przeczyl faktom, opozniajac zwrot ukradzionych pieniedzy.
efekt jest taki, ze Optimus zostal praktycznie zrujnowany.
to samo bylo z JTT. Tak wiec US trzeba omijac wielkim kolem.
Niekorzystne jest tez to, ze US moze sobie zaspiewac jakiejs
grubej forsy, i ..... od razu moze to wyegzekwowac. a potem ty
sie musisz meczyc zeby odzyskac to co ci ukradli. jak ci sie uda,
zyskasz bo odsetki sa grube. ale moze ci sie tez nie udac, bo
firma w miedzyczasie padnie. takich przypadkow bylo bardzo duzo.
btw. majac kawiarenke internetowa powiedzmy postawisz 10 kompow
z 10cioma linuxami. jesli US zacznie sie czepiac, to naliczy
ci zlodziejska wartosc 10 linuxow na poziomie 10*NTserwer,
i z tak uzyskanej kwoty 40000 kaze ci zaplacic vat
w wysokosci 22%. i co? ledwie wychodzac na swoje
zabulisz tym zlodziejom 8000zl ? watpie. wczesniej wszystko
zlikwidujesz, chyba ze bedziesz mial jakies rezerwy. aha.
od tych 8000zl zaplacisz jeszcze odsetki karne, jesli sie
znajdzie jakikolwiek slad kiedy zaczales linuxa uzywac.
a jak nie ustala daty, to dla mlodej firmy moga przyjac
poczatek jej dzialalnosci. normalnie noz sie w kieszeni otwiera.

> Sądzę, że i tak prościej stosować algorytm 1) i się tym nie przejmować.

obydwie metody sa dobre. ale jak ktos chce sie czuc bezpieczny,
lepiej zastosowac metode 2), zwlaszcza ze koszty sa bardzo niskie.

> Będzie to przynajmniej uczciwe (w sensie społecznej uczciwości),

US i uczciwosc? zapomnij. te barany boja sie tylko olowiu.

> Wiadomo, że zwykle i tak instalowałeś oprogramowanie z innego źródła --
> zatem twierdząc, że zainstalowałeś z gazety -- kłamiesz.

wcale nie musisz instalowac z gazety :) i akurat tu nie musisz klamac.
kupujac gazete, w rozumieniu US (czytaj niezrozumieniu), nabywasz
prawa licencyjne do instalacji linuxa z praktycznie dowolnego zrodla.
tyle ze baranowi z US nie ma sensu tego tlumaczyc.
To tak jakbys chcial wytlumaczyc przecietnemu uzytkownikowi,
co sie tak naprawde dzieje przy podawaniu uzytkowinka i hasla,
gdy tak naprawde uzytkownikowi w zupelnosci wystarcza to, ze
jak komputer prosi najpierw o uzytkownika a potem o haslo, nalezy
to po prostu wpisac.
to samo z instalowaniem z gazety :) jesli chcesz, to dla
swietego spokoju zainstaluj z gazety. byle jak, bo to tylko
dla formalnosci. potem te instalacje i tak skasujesz, robiac
"upgrade" do wersji docelowej. a kretynowi skarbowemu
nie ma co zawracac glowy szczegolami technicznymi,
bo a nuz znajdzie jakis paragraf i uzyska z tego premie. po co ryzykowac?

znik.