Re: linux w kafejce

On Wed, Mar 17, 2004 at 07:50:17AM +0100, Grzegorz Szyszlo wrote:
> jesli chodzi o linuxa i wszystko co jest na GPL, to nie musisz wnosic
> zadnych oplat. tyle ze ......
> prawo podatkowe zostalo spartolone, i to na etapie wprowadzania vatu.
> chodzi o to, ze urzedy skarbowe same okreslaja wartosc softu i naliczaja
> od tego podatek, jesli w ewidencji wartosci niematerialnych i prawnych
> masz program, o wartosci 0zl. z logicznego punktu widzenia
> tak to nalezy ksiegowac, jednak z powodu razacej nadinterpretacji
> przepisow, robic tego nie nalezy.
>
> wyjscia sa dwa:
> 1. wogole nie ksiegujesz programow, o wartosci 0zl
> [...]

Chyba siejesz FUD.

http://ks.sejm.gov.pl:8009/iz3/z-tresc/z3212-1.htm
http://ks.sejm.gov.pl:8009/iz3/z-odp/z3212-o1.htm

W cytowanej odpowiedzi Ministerstwa Finansów jest co prawda furtka
zostawiająca ostateczną interpretację lokalnemu urzędowi, ale myślę, że
sam fakt istnienia oficjalnej interpretacji przepisów jest istotnym
argumentem przetargowym.

Sądzę, że i tak prościej stosować algorytm 1) i się tym nie przejmować.
Będzie to przynajmniej uczciwe (w sensie społecznej uczciwości), w
przeciwieństwie do stosowania zaślepek w stylu kupowania gazety z CD.
Wiadomo, że zwykle i tak instalowałeś oprogramowanie z innego źródła --
zatem twierdząc, że zainstalowałeś z gazety -- kłamiesz.

Wanted