Re: linux w kafejce

On Tue, 16 Mar 2004, Marcin wrote:

> witam grupowiczow!
>
> pytanie - moze nie do konca z debianem zwiazane - chociaz.....
> googlowanie nie bardzo pomoglo mi znalesc odpowiedz.... ;)
>
> czy postawienie calej kawiarenki internetowej na linuxie wiaze sie z
> jakimis oplatami??....doszly mnie sluchy ze jednak trzeba jakis
> podatek oplacic....prosze o info ludzi, ktorzy mieli juz z tym do
> czynienia....

jesli chodzi o linuxa i wszystko co jest na GPL, to nie musisz wnosic
zadnych oplat. tyle ze ......
prawo podatkowe zostalo spartolone, i to na etapie wprowadzania vatu.
chodzi o to, ze urzedy skarbowe same okreslaja wartosc softu i naliczaja
od tego podatek, jesli w ewidencji wartosci niematerialnych i prawnych
masz program, o wartosci 0zl. z logicznego punktu widzenia
tak to nalezy ksiegowac, jednak z powodu razacej nadinterpretacji
przepisow, robic tego nie nalezy.

wyjscia sa dwa:
1. wogole nie ksiegujesz programow, o wartosci 0zl
2. na odczepne mozesz kupic byle gazete z linuxem, i te gazete wciagasz
   jako normalna wartosc materialna. potem sie tlumaczysz, ze wlasnie
   z tej gazety zainstalowales system na wszystkich komputerach.
   w kazdym razie w tym przypadku nie ma ksiegowan w ewidencji,
   ktore pominales stosujac pkt. 1 .

i to tyle na temat polskiego chorego prawa.
btw. takie organizacje jak ISOC (miedzynarodowa, ma polska galaz)
oraz RWO (to typowo polska organizacja) zajmuja sie wprowadzeniem
ustaw o neutralnosci technologicznej panstwa. dodatkowo trwaja
prace w komisji z udzialem przedstawicieli rzadu, dotyczace
strategii zwiazanych z bezplatnym oprogramowaniem.
mysle ze wczesniej czy pozniej mozemy sie spodziewac zmiany
przepisow, zeby durnie z urzedow skarbowych wreszcie sie odwalily.
niestety nie oczekujmy tego za SLD, bo za rzadow SLD urzedy
skarbowe wyjatkowo sie rozbestwily.

znik.