Re: kde-3.2 i sieciowka z nforce

Użytkownik Marcin Be. napisał:

Witaj,

W ostatnim liście wyczytałem:
MB>   Mam problem z KDE 3.1.2. Gdy laduje modul sieciowki (nvnet.o) przy
MB>   starcie systemu to wchodzac do Xow musze baaaardzo dlugo czekac az
MB>   sie zaladuje KDE. Problem znika jak wylacze modul sieciowki - wtedy
MB>   KDE laduje sie blyskawicznie. Co moze powodowac ten problem ?

MB>   Mam Xy 4.3.0-4 (na 4.2.1-10 i -9 to samo), kernel 2.4.25, i drivery
MB>   nvidii: NVIDIA_nforce-1.0-0261.tar.gz
MB>   Sprzet: pl.gl. Epox 8rda+ i sieciowka wlasnie zintegrowana z tym
MB>   ustrojstwem (wg instrukcji: RTL8201Bl PHY)

MB>   Dzieki z gory za wszystkie sugestie :)
 Zmiana sieciowki na 3c905b-tx nic nie zmienila. Czy naprawde nikt
 nie spotkal sie z takim problemem ? Zaczyna byc to odrobinke
 irytujace, a pomyslow na wyjscie z sytuacji juz mi brakuje :/

Spróbuj poszukać, czy nie jest to wina raczej interfejsu eth0, na którym serwer X czegoś szuka. Np. zbadaj (przez tcpdump), czy nie lecą jakieś pakiety w momencie odpalania X-ów. Następnie sprawdź, czy firewall nie próbuje wycinać któryś portów bez odrzucania pakirtów (nie REJECT tylko DROP). To tylko tropy, które warto zbadać.

Bertold