problem z otoczeniem sieciowym

Witam,

Mam problem może nietypowy jak na debiana, ale trochę zgłupiałem ...

Mam sieć lokalną kilkadziesiat komputerów i router na debianie
(maskarada).

Od paru dni nie można ze stacji windowsowych przeglądać otoczenia
sieciowego: na XP pojawia sie komunikat:

"GRUPA_ROBOCZA nie jest
dostępny. Możesz nie mieć uprawnień do używania tego zasobu
sieciowego. Skontaktuj się z administratorem tego serwera, aby uzystać
uprawnienia dostępu.
Konto nie ma uprawnień logowania z tej stacji."

początkowo sądziłem, że może w sieci pojawił się np. jakiś linuks z
sambą i miesza. Ale uruchomiłem na moim debianie sambę razem z wins-em.
Nawet podająć jako serwer wins mój własny router na debianie mam ten
sam komunikat.

Poradźcie co to moze być?

Wojtek