Re: Zmiana sprzetu

Kuba wrote:

Cze!
Zmienilem sobie sprzet: nowa plyta (zintegrowana muzyczna i sieciowa), procek, karta grafiki.
No i jest problem.
Mam dwa kernele: z Woodiego 3.0r1 (czyli 2.2.20), i zainstalowanego ze zrodel 2.6.0. Niestety, po zmianie sprzetu zaden z tych systemow nie chce wystartowac. Brak sterownikow itp. Chcialbym wiec przekompilowac kernela (2.6.0). Niestety nawet jak wybootuje z plytki to nie mam zrodel na partycji linuxowej, karta sieciowa nie dziala, a moj kernel nie obsluguje NTFSa i FATa. I teraz w sumie nie wiem co mam poradzic :) Jak pobrac zrodla kernela tak zebym mogl go skompilowac? Aha! Chcialem tez sobie poradzic sobie za pomoca Knoppixa, ale to rowniez nic nie dalo.

Witam
Wystartowanie z knoppixa nic nie dało?? Jeżeli knoppix startuje z netem to masz wszystko czego potrzebujesz. podmontowujesz partycje ze starym systemem ściągasz tam kernela, następnie kompilujesz, po kompilacji ustawiasz wszystko (lilo kopia bzImage itp)
następnie się chrootujesz na ta partycję uruchamiasz lilo i reboot.
przy czym przed chrootem trzeba podmontować /dev i /proc co można zrobić w ten sposób:
# mount -o bind /proc /punkt_montowania_przyszłego_roota/proc
# mount -o bind /dev /punkt_montowania_przyszłego_roota/dev
jeśli masz boot na oddzielnej partycj to oczywiście musisz podmontować najpierw partycje z rootem później z /boot, i inne (oprócz home)
Pozdrawiam
Michał Witkowski