htb

Mam pytanie, ponieważ postawiłem nowy serwer ustawiłem na nim

Dzielenie łącza wszystko działa prawie pięknie gdyby nie to, że skaczą

Pingi programik tc praktycznie co do kilobajta przydziela pasmo zgodnie

z parametrami jakie przydzieliłem userom, tylko nie wiem dlaczego jeżeli user

ma przydzielone rate 128kbit ceil 280kbit na download, na upload na eth0 rate 80kbit

ceil 156kbit, upload na eth2 takie same parametry, praktycznie nic nie robi, jedynie

pinguje wirtualną polske to ping skacze powyżej waha się od 50 ms do 150 ms,

około co dziesiąty ping nie dochodzi.

Nie jest to na pewno związane z obciążeniem serwera, bo testowałem to przy

minimalnym obciążeniu w nocy. Na starym serwerku z takimi

samych configiem pingi tak nie skakały, i moje pytanie jest takie czy może

to być wina sieciówki co puszcza net na LAN, czy wina może leżeć w iproute

albo iptables, używam iptables v1.2.8, a iproute ściągnąłem przy pomocy

apt-get –t testing install iproute z serwera

debftp://ftp.icm.edu.pl/pub/Linux/debian/ testing main non-free contrib.,

jeżeli ktoś ma jakieś sugestie będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam

Adam.