debian, qmail i TLS patch

Witam,
Prawie dzień mi upłynął na próbie nałożenie na qmail TLS patcha. Openssl i qmail z paczek. Problemyw kompilacji wyskakują z powodu:
- innej struktury katalogów openssla w debianie niż ze źródeł
- brak plików w dystrybucyjnym opensslu, np. ssl.h i err.h, które sa w źródłach openssl'a.

Czy ktoś ma jakiś pomysł co robić? Da się to jakoś przepchać czy zabrać się za instalację ze źródeł; i qmaila, i openssla? Trochę mnie przeraża myśl, że przy pomyśle nałożenia innego patcha, historia zacznie się powtarzać. Mógłby ktoś obeznany pomóc dobrą radą?

B.O.