SID + Samba 3.0 + "zwisy" koma

Witam

Mam na mojej stacji roboczej zainstalowana sambe 3.0 (dokladnie 3.0.2a-Debian). Niestety kiedy ktos cos odemnie kopiuje komp staje sie bez uzyteczny, load leci w kosmos, nie da sie ruszyc nawet kursorem myszki, muzyka przestaje grac, a przelaczenie na inna konsole graniczy z codem.
Co jest nie tak ? Dlaczego tak sie dzieje ? Czy ktos spodkal sie z takim problemem ?

P.S Sid (aktualizwany codziennie i "maksymalnie" okrojony), kernel 2.6.3, duron 1.3ghz, 256 mm ddr. wiec wszystko powinno ladnie chodzic !!

pozdro.