KDE + 256MB - rzęzi nieco

Mam komputerek P4 1.5 + 256MB RAM. Do tego KDE 3.1, sid, kernel 2.6.3 (to samo
na 2.4.22)

Niestety jak sobie zapuszczę Noatun'a z jakąś MP3 chwilkę popracuję, a potem
mi przyjdzie np. w aptitude konfiguruje pakiety czy chcę otworzyć
OpenOffice'a to w czasie uruchamiania ww. słyszę jak mi MP3 przerywa, tak jak
by systemowi brakowało czasu na tą MP3.

Podejrzewam, że to kwestia właśnie tych 256MB RAM, ale chciałem się zapytać
innych grupowiczów czy też mają takie coś, czy też może coś schrzaniłem w
konfiguracji.

Dodam, że:
gora:/home/romkal# hdparm /dev/hda

/dev/hda:
 multcount    = 16 (on)
 IO_support   =  1 (32-bit)
 unmaskirq    =  1 (on)
 using_dma    =  1 (on)
 keepsettings =  0 (off)
 readonly     =  0 (off)
 readahead    = 256 (on)
 geometry     = 65535/16/63, sectors = 78165360, start = 0

dla hdb to samo.
Jądro skompilowane samemu. Jak by ktoś chciał konfiga zobaczyć to tutaj:

http://borek.sytes.net/~romkal/config

Romek Kalukiewicz