Re: grep POMOCY !!!

On Wed, Mar 03, 2004 at 02:39:53PM +0100, Jarek Michalak wrote:
> Poniewaz kontrole uzytkownikow na routerze mam po MAC adresach chacialem
> wpisac je do pliku i  pobierac do regul iptables. Probawalem:
>
> grep -vE '^[[:space:]] *(#|$)' /home/plik

A skąd wytrzasnąłeś tak durną regułkę?

Chyba troche zle zrozumialem manuala do grep'a.

Może spróbuj tak:
grep -Ev "^ *.*#" /home/plik

Dziala PERFEKT !!!

Chyba, że chcesz również dopisywać komentarze po numerze MAC czasami to
trzeba wtedy to ciut zmodyfikować.

> problem jest ze chcialbym wpisac jakies komentarze do pliku a taka
> komenda nie wycina mi linijek z # na poczatku.
> co zle napisalem?

Wszystko :)
Byłoby też milutko jakbyś podał przykład jak wygląda ten plik, bo wróżek
tu nie ma.

pozdr,
fEnIo

Wielkie dzieki za Wasze wsparcie J.M.