delay pool bez squida ...

Witajcie,

Korzystam z wielu rozwiazan do sterowania pasmem, szukam kolejnych.
Jednym z nich jest delay pool w squidzie.
Sterowaniem nie zajmuje sie od wczoraj.
ale do rzeczy.

czy zna ktos jakies narzedzie ktore pelni tego rodzaju funkcjonalnosc
bez uzycia squida ?
chodzi mi o systematyczne spowalnianie transferu w miare sciagania
pliku. POwiedzy ze user sciaga film z www - zaczyna z transferem
100kbit i systematycznie wysyca sie spadajac do powiedzmy 10kilo po
uplywie 10 sekund. = lub podobne rozwiazania.

Bardzo mi na tym zalezy i jesli nie na grupe [ktora czytam, choc
ostatnio z przerwami] - to na priva.

squid rozwiazuje te sytuacje - ale warunkiem jest dobry
sprzet. To co istotne to czy da sie to rozwiazac bez squida ?

Marcin.