Re: eth0 i eth1 czemu nie chce sie podniesc??

Dnia Mon, Mar 01, 2004 at 03:26:53PM +0100, Paweł napisał(a):
> Witam, mam ogromna nadzieje ze mi ktos pomoze. Problem jest mianowicie taki
> nie moge ustawic aby przy starcie uruchamialy sie interfejsy
> iface eth0 inet static
>     adress 192.168.200.2
>     gateway 192.168.200.1
>     netmask 255.255.255.0
>     boardcast 192.168.200.255
Spróbuję pomóc. U mnie po zainstalowaniu 2.6.3 przestały uruchamiać się
interfejsy eth0 i eth1 oraz zmieniła się ich kolejność, tzn. eth0 był
nagle widziany jako eth1 i na odwrót. Dlatego ustawiłem je nie 'auto' lecz
na sztywno, np. dla eth0 łączącego się z serwerem dhcp wygląda to tak:

iface eth0 inet static
address 10.10.23.118
network 10.10.23.0
netmask 255.255.255.0
broadcast 10.10.23.255
gateway 10.10.23.1

Auto pozostawiłem tylko 'lo':

auto lo
iface lo inet loopback

Teraz działa. Oczywiście nadal nie rozumiem, jaki związek ma nowy kernel
z odwrotnym rozpoznawaniem interfejsów oraz z tym, że przy starcie nie
uruchamiają się niektóre skrypty, np. dla stunnel, ale to już inny problem.
--
konwalie(at)by.onet.pl   | Jabber ID: wojtekgerm@jabberpl.org | GG: 2936505
Linux user number 297551 | Aby ściągnąć mój klucz publiczny wpisz: