Re: load average: 250

On Thu, 19 Feb 2004, Jaroslaw Radziszewski wrote:

> tak jak sie wczesniej poprawilem, 2,5 dzis juz mialem 4
> to pokazuje uptime.
> a tamta wartosc podalem z mrtg ktore pokazuje x100 i sie machnolem :-(

ja wczesniej mialem jakis dziwny problem, on nadal wystepuje z wykazywanym
obciazeniem kernela. nawet zglosilem to jako blad, ale nikt nie byl w
stanie tego powtorzyc.

sytuacja jest taka. kernel 2.4.22 i686 bez SMP z paczki.
odpalone KDE, i non-stop chodzacy sysguard, to ten taki fajny program
co podaje wykresiki obciazen roznych rzeczy na rozne sposoby.
problem w tym, ze program falszowal srednie obciazenie procesora,
takie jakie podaje np. xload. po jakims czasie obciazenie
wzrastalo do wartosci mniej wiecej 3.5 , i skakalo co sekunde
tworzac "piłe" na wykresie. w tym stanie kazde narzedzie,
lacznie z /proc wykazywalo skaczace wysokie obciazenie.
zamkniecie sysguarda rozwiazywalo problem. po ponownym otwarciu
jakis czas jest dobrze, i potem ni z gruszki ni z pietruszki
znowu cyrk. podpowiem, ze sysguard nie obciazal procesora.
procesor byl obciazony w tym czasie srednio na 0 do 5%.
tyle ze taki sysquard musi powisiec z tydzien do dwoch tygodni.
byc moze to wazne, ale jeden z procesow co minute odczytuje
katalog zamontowany przez ncpfs, i zapisuje w nim jeden
tymczasowy plik, po czym go kasuje. cykl powtarza sie co minute.
dodam, ze pomimo zlego wykazywania obciazenia, komputer
dzialal w 100% prawidlowo.

znik.