Re: Pakiety??

On 18 Feb 2004, Marek Chrobak wrote:

> Mam do Was jeszcze jedno pytanko. Warto jest instalować źródłowe pakiety
> to znaczy z rozwinęciem tar czy lepsze są paczki deb. Pytam się dlatego,
> bo chyba łatwiej się konfiguruje przez siebie rozpakowane programy, zaś
> do zainstalowania łatwiejsze są paczki debiana. Co polecacie?!

w przypadku paczek, nie musisz sie martwic o komponenty dodatkowe.
paczka sama "zaryczy" co jej trzeba. poza tym na systemie spoczywa
odpowiedzialnosc za miejsce instalacji programu, jego konfig, i ...
.... w razie potrzeby wyzamiatanie do czysta.

w przypadku instalowania "po slackwarowemu", sam musisz o wszystko dbac,
a w dodatek musisz sam wczesniej wiedziec jakie paczki nalezy
doinstalowac. bo moga tam byc niezbedne biblioteki.

czasem trzeba kompilowac samemu ze zrodel. np. tak jest w przypadku
emulatora serwera netware 3.xx , bo w zrodlach na sztywno jest zaszyta
max. liczba konekcji, zwykle jest to 10. a to jest bardzo mala liczba.
to oczywiscie jeden z przykladow :)

generalnie. jesli absolutnie nie musisz instalowac recznie,
to instaluj z paczki.

znik.