Re: Pad dysku D [bylo: podawaj temat!]

> Z tego co wiem win nie pokazuje partycji nieznanego typu jako 'dysk
> D', a o takiej sytuacji pisal przedmowca.

To jaka przydzieli identyfikacje zalezy od tego na ktorym fizycznie dysku
znajduje sie nieznana partycja (wtedy pozostale partycje logiczne w obszarze
rozszerzonym otrzymaja podrzedne, odpowiednio dalsze identyfikatory - jesli
bedzie fizycznie 3 dyski to podstawowe partycje  otrzymaja w kolejnosci
identyfikatory: fizyczny1 - podstawowa C:, fizyczny2 podstawowa D:,
fizyczny3 podstawowa E:, dopiero nastepne identyfikatory otrzymaja w
kolejnosci dyski logiczne zamontowane na dyskach fizycznych 1,2i3). Taka
sytuacja bedzie rowniez w przypadku gdy na dysku "1" zamontowane sa dwie
partycje podstawowe odpowiednio dla Ms oraz Linuxa (wtedy zadna z partycji
bootowalnych nie lezy w obszarze rozszerzonym), badz jest dwa dyski gdzie z
pierwszego startuje Ms a z drugiego startuje Linux.
Poniewaz wlasnie Ms widzi nieznana partycje wiec nie traktuje jej jako dysku
logicznego zamontowanego w partycji rozszerzonego - dlatego otrzymala
odpowiednio nadrzedny identyfikator.

> Poza tym przedmowca pisal o 'odzyskaniu danych', co sugeruje ze
> potrafil sie wczesniej dostac na ten dysk.
W dedukcji nie jestem zapewne taki dobry jak kolega, ale odpisalem poniewaz:
1. znam identyczny przypadek z opisanymi objawami -  systemy Linux+Ms na
jednym dysku
2. kolega zwrocil sie z problemem ms na grupe jakby nie bylo jedna z
dystrybucji linuxa - sugeruje to ze moze uzywa obu systemow
3.najprostsze rozwiazania sa najmniej oczywiste
4. nie napisal jakiego pochodzenia jest to obszar (dysk D)

> Ja stawiam na robaka/wirusa, ale moge sie mylic.
kolega Stanislaw podal za malo danych, obstawianie czegokolwiek jako
pewniaka to czysta spekulacja, a moze padl fizycznie dysk? Powodow moze byc
wiele.

P.S.
Poniewaz jestem typowym LAMEREM (zwlaszcza Ms - ktorego de facto uzywam
jedynie w pracy) bardzo prosze wiec kolege ALPHA ktory jak widze calkiem
niezle rozeznaje sie w tym systemie o rozwianie moich watpliwosci:
Jest dwa fizyczne dyski - nie ma zamontowanego cdroma, oba z jedna partycja
z 1-go startuje system Ms, drugiego formatu system nie rozpoznaje wiec nie
odczytuje danych ale go widzi. Jaki system nada mu identyfikator ? W/g
kolegi windows nie pokaze nieznanego dysku jako D: , wiec jak go pokaze??
Czy to bedzie identyfikator "X"

pozdrawiam,
krzysiek