Re: powiadomienie sms o zerwanym linku OT

> teraz mam 3xicmp i jak niewraca to sms.. ok.
> ale niewiem (przynajmniej narazie) jak ugryzc temat.
> jestem daleko link sie zrywa i .. co 5min ten sam sms?
> no chyba dostane czegos.. ;-)
> jakies czyszczenie w cronie... malo eleganckie..
> napewno jest cos lepszego, ale co?

sprawa jest troche ciezka. obawiam sie ze sie nie obejdzie bez napisania
wlasnego kawalka kodu, ale to trzeba potrafic.
ja ostatnio pisalem powiadamiarke SMS o stanie wykonania backupu,
sms wysylam programem gammu, podlaczonym do nokii 6310i
za pomoca kabelka DLR-3P do zlaczki RS232c . poki co chodzi
w miare bez zarzutu. tyle ze monitoruje zamkniety komercyny
program do backupu, i zgaduje jego status na podstawie
mozliwosci otwierania plikow, i zmian stanow plikow lub ich
pojawiania sie i znikania w czasie. dziwie sie ze mi sie to
wogole udalo. calosc napisalem w perlu. program monitoruje
archiwizer tapeware na serwerze netware.
dodatkowo musialem uwzglednic dryft czasu pomiedzy linuxem
i netware. opracowalem prosty algorytm, ktory ku mojemu
zdziwieniu zachowuje sie calkiem znosnie, i to bez wzgledu
na zmiane czasu lato/zima, i bez wzgledu czy ten czas
sie zmienia prawidlowo na linuxie i netware, nawet bez
wzgledu na to, czy czas na ktorejkolwiek z maszyn jest
ustawiony prawidlowo.

z zerwaniem lacza mysle ze jest znacznie mniej roboty, bo lacze
jest, lub go nie ma. mozna co minute sprawdzac stan np. pingiem.
mozna sobie ustalic regulki, ze w ciagu godziny jest max. 1 sms
o polozeniu lacza, albo jesli w jakims czasie polozy sie kilka
razy, to juz dalej nie smsuje. jest to do zrobienia. pytanie
czy sie komus zechce to zrobic :)
btw. serwis moze milczec np. przez 15 minut od polozenia
po wyslaniu SMS, a potem moze generowac komunikat zbiorczy
typu: polozylo sie n1 razy, podioslo n2 razy, stan up/down.
wszystko zalezy od potrzeb i programisty :)

znik.