konfig sieci i problem z rozwiazywaniem nazw

Witam,

mam debiana woody, skonfigurowalem z palca ip, routing, i dopisalem servery nazw do /etc/resolve.conf, i prawie dziala, tzn nie rozwiazuje mi nazw, np moge sie pingnac na www.onet.pl ale tylko po IP i tak na caly swiat ale tylko po IP, natomiast jak po nazwie, np www.onet.pl to od razu: nieznany host, dnsy mam wpisane swojego provider i tpsa ?? gdzie jeszcze musze cos dopisac aby bylo ok??

jesli zrobie wykonam stop i start dns-clean to mam nastepujacy komunikat:

Running ......... chmod: getting atributes of '/etc/resolv.conf': No such file or directory

ale /etc/resolve.conf istnieje jak wol i ma wpisy

search nazwadnsatpsaowego
nameserver ip
nameserver ip

macie jakis pomysl ??