Re: kernel z modulami vs. kernel bez mowulow ...

On Sat, 7 Feb 2004, [LocK] wrote:

> witam
>
> wlasnie mam taki problem ... kompilowac kernel bez modulow czy wsystkie "sterki"
> zrobic w modulach ... jakie sa plusy i minusy obu rozwiazan.

rzeczy z ktorych kernel korzysta w sposob intensywny, warto wkompilowac
na sztywno. np. kontroler do dysku i karte sieciowa. pozostale rzeczy
jako moduly, z tym ze warto wywalic wszystko, co i tak nie bedzie uzywane.
wywalic, tzn. nie okmpilowac ani jako modul, ani na sztywno. wogole tego
nie kompilowac.

btw. tak wogole, kernel to nie jest swieta krowa. jak sie cos dorzuci,
zawsze mozna zrobic kolejna kompilacje kernela. szczegolnie kompilacja
na stale sterownika do dysku i podstawowych systemow plikowych jest
uzyteczna, bo mizna zapomniec o initrd. wg. mnie zbedny balast.

znik.