Re: HTB

Witajcie,

> Główna kolejka jest podzielona na LAN i internet
> pasmo internetowe jest podzielone na userów
> userzy są podzieleni na www(80) i pozostały ruch (powiedzmy 50%:50%)

> Tak oznaczam pakiety z portu 80 z internetu:
> iptables -I FORWARD -t mangle -i eth0 -p tcp --dport 80 -j MARK --set-mark
> xx

ok, a eth1 ?

> Tak je wrzucam:
> /sbin/tc filter add dev eth0 parent 1:0 pref 5 protocol ip u32 match ip dst
> 192.168.0.x flowid 1:yy
> /sbin/tc filter add dev eth0 parent 1:0 pref 4 protocol ip handle xx fw
> flowid 1:xy

a gdzie tu masz wielkosc pasma ?
poza tym patchowales tc to HTB ?

> Problem polega na tym, że czekam na stronkę 2 minuty, po tym oczekiwaniu ona
> jakby nigdy nic się wczytuje.

tc -s class show dev eth0 oraz 1
tc -s qdisc show dev eth0 oraz 1

> W czym rzecz? Gdzie błąd? Może dopisać jakoś DNSy, jak?
> Chodzi mi o to, żeby podzielić ruch dla stron www i innych usług. Czy dobrze
> się do tego zabieram?

ogolnie - chyba tak, a dolaczyles jeszcze kolejki SFQ na koncu ? bez
tego moze byc bida i taki wlasnie efekt.
samo htb to nie do konca zdaje egzamin.

> Help... pracuję nad tym od piątku! (nad poprawianiem błędów)
> (jeśli piszę za ogólnie to kto chce, mogę podrzucić na priva cały skrypt)

pamietaj ze kontrolujesz ruch wychodzacy z interfejsu

> (To co się dzieje na sieci możecie sobie obejrzeć tu:
> http://opatkowice.myftp.org/stats.php - uwaga, dużo obrazków :P)

swoja droga nie masz problemu z load average :) ?
mrtg kosmicznie pozera procka :)

Marcin.