Problem z Line-In? - było: brak dźwięku (ECS K7S5A, CMI65 ...)

Ponieważ pod kernelem 2.4.20 dźwięk działa mi dobrze, opisany problem
jest dla mnie niskopriorytetowy, tym niemniej prędzej czy później
chciałbym go rozwiązać.

On 31 Jan 2004  jsbien@mimuw.edu.pl (Janusz S. Bień) wrote:

> Jakiś czas temu, kiedy miałem problemy z dźwiękiem, p. Sochacki na tej
> liście poradził mi zmienić kernel na nowszy i wymiana na 2.4.20
> rzeczywiście pomogła.
>
> Obecnie po awarii komputer wrócił z serwisu z wymienioną płytą
> główną. Jest to nadal ECS K7S5A, ale [...] mam teraz CMI65.
>
> Z nowym płytą pod Woodym straciłem dzwięk w xmms,

Jak pisałem osobno, to nie miało związku z płytą, lecz z wymianą
napędu CD na DVD.

> ale nadal był w
> xawtv. Ciekawe, że pod Knoppixem (2003-11-19-EN) jest na odwrót -
> zarówno z OSS i Alsa: mam dźwięk w xmss i xine, nie mam dźwięku w
> xawtv (to nie jest głucha cisza tylko ,,biały szum'').

Ten Knoppix stosuje kernel 2.4.22-xfs.

Ten sam efekt jest z kernelem 2.4.24 i 2.6.

Dotyczy to również zapping. Zarówno xawtv, jak i zapping biorą dźwięk
z karty TV za pomocą kabla podłączonego do Line-In. Problem nie ma
związku z mikserem, zmiana nastaw xaumix nic nie daje. W wolnej chwili
przeprowadzę dodatkowe testy, a teraz mam pytanie do autora cytowanego
niżej listu, a także do innych osób na liście, które mają identyczną
płytę:

On Sun, 20 Jul 2003  hipiss <hipiss@megapolis.pl> wrote:

[...]

> instaluje sobie dzwiek na plycie k7s5a zgodnie

[...]

> Jul 20 17:58:47 hipiss kernel: ac97_codec: AC97  codec, id: CMI65(Unknown)

On Mon, 21 Jul 2003  hipiss <hipiss@megapolis.pl> wrote:

[...]

> dziki za rade... zainstalowalem alse i dziala....

Czy nagrywanie przez Line-In też działa? Jeśli tak, to z którym
kernelem?

Pozdrawiam wszystkich

Janusz S. Bień

--
                     ,
dr hab. Janusz S. Bien, prof. UW -  Uniwersytet Warszawski (Katedra Lingwistyki Formalnej)