Re: Skrypt podtrzymujacy polaczenie

On Sun, 08 Feb 2004 21:18:46 +0100
Krzysztof Kajkowski <cayco@studencka.pl> wrote:

> Ja mam pytanie. Niedawno chwilę się zastanawiałem jak coś takiego
> zrobić i jakoś żadna opcja pinga się nie nadawała. Jak odebrać z pinga
> info że pingi nawaliły? według mana ping nic nie zwraca...

Zwraca zwraca :).
Testowal;em dla kilku rodzai zerwania lacza (wyjety kabelek sieciowy,
zle skonfigurowane polaczenie sieciowe, brak odpowiedzi z hosta (host
nei istnieje)):

#!/usr/bin/perl

        sub shut
                {
                        open (LOG,
">>/home/skrypty/reboot/shutdown.log");
                        print (LOG "@_[0]");
                        close LOG;
                        #komenda do wykoanania
                        `@_[1]`;
                }
        sub komunikat
                {
                        $godzina = `date`;
                        chomp $godzina;
                        $text = "$godzina       @_[0]\n";
                        return $text;
                }

        `ping -c 10 194.204.152.34`;

        if ( $? == 0 )
                {
                        $test = komunikat("Net OK");
                        shut("$test", "exit 0");
                }
        elsif ( $? == 512 )
                {
                        $test = komunikat("Unkown host - reebot");
#                       shut($test, "/sbin/shutdown -r now");
                }
        elsif ( $? == 256 )
                {
                        $test = komunikat("Host not found - reebot");
#                       shut($test, "/sbin/shutdown -r now");
                }
        else
                {
                        $test = komunikat("Unkown error - reebot");
#                       shut($test, "/sbin/shutdown -r now");
                }

Pozdrawiam

Michal