Re: kernel z modulami vs. kernel bez mowulow ...

Dnia sob 7. lutego 2004 11:12, [LocK] napisał:
> witam
>
> wlasnie mam taki problem ... kompilowac kernel bez modulow czy wsystkie
> "sterki" zrobic w modulach ... jakie sa plusy i minusy obu rozwiazan.
>
> pozdrawiam
>
> ps. nie chce rozpetac kolejnej burzy o "wyzszosci swiat bozego narodzenia
> nad wielkanocnymi" tylko prosze o suche fakty i powoniania.
Moje zdanie:
Jeśli wkompilujesz sterowniki w kernel, będziesz miał duży kernel co spowoduje
dłuższe uruchamianie niezależnie od tego czy dane urządzenie jest w systemie
czy nie ma i sterownik będzie w pamięci.
Zysk na czasie jeśli urządzenie zostanie zainstalowane (szybsza obsługa
urządzenia) kosztem straty pamięci oraz dłuższego uruchamiania się (ładowania
kernela do pamięci).
Moduły będą ładowane tylko jeśli dane urządzenie istnieje w systemie, w
związku z czym samo jądro może być mniejsze, i będzie szybsze, natomiast
będzie wolniejsza komunikacja pomiędzy jądrem a sterownikiem.

Osobiście konstruuje jądro pod daną maszynę wkompilowując wszystko co jest już
zamontowane w maszynie do jądra, i ewentualne urządzenia jakie będą montowane
w przyszłości jako moduły.

Ps. To jest moje zdanie, nie znam faktów popierających je.