Re: Problem z dodaniem do source wersji test

On Thu, Feb 05, 2004 at 12:23:07PM +0100, Dariusz Skarbek wrote:
> Pracowałem na wersji stable i wszystko działało prawidłowo. Teraz chciałem
> wypróbować clamav z wersji testowej, więc dodałem do sources odpowiednie
> wpisy.

Jeśli chodzi Ci o pojedyncze pakiety, to lepiej poszukać backportów do
woodyego na apt-get.org albo backports.org, zamiast mieszać sobie w
dystrybucji... To tak moim skromnym zdaniem, bo jak znam tą listę, to
zaraz odezwie się masa ludzi, którzy będą cię przekonywać, że w ogóle to
najlepiej używa się unstable. :-)

> W związku z tym pytania:
> 1. Czy dodanie źródeł testowych powoduje dodanie nowych, "domyślnych"
> pakietów? Jeżeli tak to jak wykasować to zaznaczenie?

Nie wiem co rozumiesz przez domyślne pakiety ani ich "dodawanie", po
dodaniu nowych linii źródeł APT narzędzia do zarządzania pakietami dążą
do instalacji najnowszych dostępnych wersji.

Jeśli chcesz wymusić domyślne używanie tylko jednej dystrybucji, musisz
pobawić się /etc/apt/preferences

> 2. Jak zorientować się w dselect który pakiet pochodzi z wersji stable, a
> który z wersji test?

Nie bardzo się da. Ale można sobie na terminalu obok odpalić:

apt-cache policy pakiet

> 3. Istnieje możliwość, że przypadkowo coś zaznaczyłem, czy można jakoś
> zmusić dselecta do przeanalizowania faktycznie zainstalowanych pakietów i
> zaznaczenia tylko tych?

Najłatwiej chyba usunąć nowo dodane linie i wykonać Update
Powinien zapomnieć te nowe.

Marcin
--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216