Re: karta graficzna ATI i TVout

On Wed, 4 Feb 2004, Piotr Pruszczak wrote:

> [...]
> wyjściem TVout (SVGA):
>
> ponieważ do karty dołączony jest programik Hydravision pod Wingroze i
> można wyrzucić na ekran TV część
>   obrazu lub po prostu drugi monitor spod Windows - to znaczy to, że
> karta pozwala na takie manipulacje.
>
> Z kolei - nie znalazłem żadnego narzędzia ani opisu, który by na to
> pozwalał z moją kartą spod XFree86
>
> zdaniem ludzi zainteresowanych tematem - taki efekt obecnie można
> uzyskać dla kart : NVIDIA,
> Matrox , VooDoo3 - a nie sądzę aby ich producenci udostępniali dokumentację

bo nvidia daje publicznie sam handler zeby nalozyc poprawke na kernel,
oraz binarny sterownik (bez publikacji zrodel) ktory trzeba do kernela
wlaczyc jako modul. komunikacja z tym czyms odbywa sie przez pseudoplik
/proc/nvidia  .

ja sam kupilem nvidia fx5200. slysze z roznych stron, ze ludziom udalo
sie odpalic zarowno pelna akceleracje, oraz udalo sie zdefiniowac
drugi "monitor" wlasie dla TV out. mi niestety nie udal sie nawet
etap pierwszy, i poki co zasuwam w trybie vesa. niestety nie dorwalem
pod debiana pelnego opisu, ciagle zacinam sie na jakichs bzdurach.
nie mam na to czasu, zreszta teraz i tak nie wykorzystalbym
mozliwosci karty, bo i tak moim glownym zajeciem pod linuxem
jest programowanie bazodanowe. w kazdym razie zaluje kasy
jaka wydalem na te karte. nastepny zakup to juz nie bedzie
zadna nvidia, tylko radeon z tv in/out . sprawa jest o tyle
dobra, ze z komputera mozna zrobic video, o nieporownywalnej
jakosci w odniesieniu do VHS. niestety z powodu braku laku
(ech te fundusze) na razie musze sobie odpuscic.

> Jak sądzę, nie jest to szczególnie trudne ani skomplikowane - ale
> prosiłbym użytkowników kart ATI, którym
> udała się taka manipulacja o informację na priv - jak to zrobili etc.

a nie lepiej na liste? nie tylko ty jestes ciekaw :))

znik.