karta graficzna ATI i TVout

Mam bardzo bardzo poważne pytanie odnosnie kart graficznych ATI z wyjściem TVout (SVGA):

ponieważ do karty dołączony jest programik Hydravision pod Wingroze i można wyrzucić na ekran TV część obrazu lub po prostu drugi monitor spod Windows - to znaczy to, że karta pozwala na takie manipulacje.

Z kolei - nie znalazłem żadnego narzędzia ani opisu, który by na to pozwalał z moją kartą spod XFree86

zdaniem ludzi zainteresowanych tematem - taki efekt obecnie można uzyskać dla kart : NVIDIA,
Matrox , VooDoo3 - a nie sądzę aby ich producenci udostępniali dokumentację
(szczególnie Nvidia)

Jak sądzę, nie jest to szczególnie trudne ani skomplikowane - ale prosiłbym użytkowników kart ATI, którym
udała się taka manipulacja o informację na priv - jak to zrobili etc.

z góry uprzedzam - atitvout, itp rady nie są dla mnie użyteczne - bo już testowałem, wolałbym kontakt z kimś komu się UDAŁO uzyskać efekt pracy na 2 monitorach - być może jest to prostsze niż sądzę, a dosyć już mam w sumie jałowych
poszukiwań

pozdrowienia,

--
Piotr Pruszczak