problem z aktywnym ftp

Hej,

Mam problem z Debianem :(. Obawiam sie jednak, ze problem
moze dotyczyc bardziej sprzetu, albo mnie w sieci. Ostatnio trafil
mi sie mydoom.B, ale to pod windowsem. Nie wiem na ile wirus jakis
bral w tym udzial, ale generalnie mniej wiecej od tamtego czasu
nie moge nawiazac polaczen aktywnych w ftp pod Debianem (pod windowsem
i PLD takze, ale glownie denerwujace to jest pod Debianem). Laczy mnie
z hostem, ale pozniej przy kazdym poleceniu (np. ls, get, put) wypisuje
mi:
Illegal PORT Command
Bind: Address already in use.

Dopiero jak polacze sie w trybie pasywnym, to pozwala mi normalnie
dzialac.
Jednak do czasu wirusa dzialalo wszystko bez problemow. Czy ktos moglby
mi
z tym pomoc?

Pozdrawiam i z gory dziekuje za wszelka pomoc,
Krzysiek

Ps. Sorry, za wyglad i ewentualne problemy z wizerunkiem tego maila, ale
niestety nawiedzily mnie tez drobne problemy z poczta pod linuxem i
musialem uzyc outlooka :(