wmaker i PL

Witam

Od dłuższego czasu walczę z polskimi literkami w X-ach.

Woody z L+, na konsoli wszystko OK, lokale ustawione prawidłowo.
Xy 3, wmaker i icewm, wdm, żadnego gnome i kde.

Po długich bojach udało mi się spolonizować icewm. Teraz idealnie
wszystko jest po polsku, wszędzie.
Zastanowiły mnie dwie rzeczy. Gdy grzebałem w /etc/X11/icewm, środowisko
w ogóle nie reagowało na wprowadzane tam modyfikacje dotyczące polskich
fontów. Gdy skopiowałem zawartość /etc/X11/icewm do ~/.icewm/,
środowisko nagle zareagowało na zmiany. Ale w trochę dziwny sposób.
Najpierw wybrałem korzystając z icewmconf'a polskie fonty dla
wszystkiego. W ustawieniach icewmconf'a wszystko wyglądało cacy. Ale
polskich liter nie było, tylko krzaczory.
Gdy natomiast wkleiłem do configu icewm'a konkretne polskie fonty
(wycięte z odpowiednich fonts.dir) bez "gwiazdek" (z gwiazdkami nie chce
działać) nagle wszystko "zapaliło" i wszędzie zrobił się idealny polski.
Co ciekawe, moje "ręczne" ustawienia fontów icewmconf pokazuje jako
"nieprawidłowe" (komunikat błędu w miejscu fontu).
Ale wszystko działa perfekcyjnie, jak wspomniałem wyżej, więc zostawiłem
to w spokoju. Ciągle tylko kołacze się pytanie dlaczego tak jest...

Z wmakerem jest dużo gorzej. On i tak tworzy ~/GNUstep, ale częściowo
ignoruje ustawienia dotyczące polskich fontów. Wszędzie w wmakerconfie,
gdzie się dało, wybrałem polskie fonty. Są w menu (ale już nie w menu
okien!), na paskach, ikonach i pulpicie. Ale wszystkie okna komunikatów
(np. wyjście z wmakera), menu ikon, ustawienia ikon... straszą
krzakami. Numer podobny jak z icewm - wycięcie konkretnych nazw polskich
fontów z odpowiednich fonts.dir - nie zadziałał. Częściowo polskie
litery są, częściowo ich nie ma...
Już mi płetwy opadają. Przeczytałem wszystko co znalazłem na
temat polonizacji Xów w woodym, i teoretycznie powinno u mnie być
wszystko OK.

Aha, Mozilla, StarOffice i wszystkie aplikacje, w których można wybrać z
poziomu aplikacji polskie fonty, bez żadnego problemu.

jak ktoś się nad moją nędzą zlituje, bedę wdzięczny ;-)

pozdrawiam

--
~QLIVER~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Marcin Landowski~~~~~~~~