Re: kilka pytan poczatkujacego

Witam. Wielkie dzieki, poradzilem sobie juz z wszystkim, ale mam teraz nowe
pytanie ; ]

odpalam komende free, zeby sprawdzic ile Linux wykorzystuje mi pamieci i
wszystko byloby ok gdyby nie to, ze :
            total    used    free
Swap:    0        0        0

Z tego wynika ze nie mam partycji swap  ?
gdy wlanczam fdisk i wyswietlam liste partycji to swap tam jest. Mozliwe
jest ze linux nie korzysta z swapa? A moze trzeba cos zrobic zeby zaczal
korzystac?
Czytalem cos na http://www.linuxfan.pl/howto/swap-partition.html ale nie
wiem czy to o to chodzi.

Druga sprawa, to klient direct connecta o nazwie dcgui-qt. Gdy cos sciagam
od kolegi z sieci to strasznie skacza mi transfery, wzrastaja i nagle 0kB i
znowu wzrastaja i 0kB i tak w koleczko. Pod windosowskim dc++ wszystko jest
ok, stabilny transfer. Od czego to moze zalerzec?
Pozdrawiam
Krzycho