Re: Serwer w małej firmie (Raczej mało związane z debianem)

Jak podają anonimowe źródła, przepowiedziano, że Robert Mońka napisze:

[...]
> Planuję Debian + Samba (czyli serwer plików).

A może Marsa? (nie, żebym eksperymentował; taka luźna
sugestia).

[...]
> Czy stawiać drugi komputer, który będze pełnił rolę firewalla? W takim
> przypadku pada pytanie o zasadność ponoszenia kosztów na drugi serwer.

Drugi komputer na fw? Jak masz jakiś pod ręką, to oczywiście będzie
lepiej.

> Czy może postawić to wszystko na serwerze z Sambą? (Słyszałem, że takie
> rozwiązanie jest po prostu nie dobre)

Kiedy fw jest razem z sambą dalej nie jest źle, jak długo
żadne usługi nie są otwarte na świat (albo w bardzo wysokim
stopniu ufasz tym, które są) i ufasz swoim użytkownikom;
chodzi oczywiście o większe niebezpieczeństwo niepowołanego
dostępu do twoich plików.
Generalnie ryzyko jest większe, ale osobny fw to może być
przerost formy nad treścią :)

[sprzęt]
Duży szybki dysk (z krótkim czasem dostępu), dużo pamięci
(zawsze się przydaje), wolnego procesora pewnie i tak już
nie kupisz.W zależności od typu i ilości, i wagi trzymanych
danych może przydać się streamer albo nagrywarka. Skoro
na razie obywają się w ogóle bez serwera, to o RAIDzie myśleć
nie warto (chyba, że drugi dysk będzie tańszy niż nagrywarka
abo coś).

To w końcu tylko 7 użytkowników. Nie wiem, co będą robić
ale zważ, że wąskim gardłem mógłby stać się w pewnych
przypadkach także ethernet (wtedy mogą przydać się dwie karty
sieciowe; nie przypuszczam, ale czasami warto pomyśleć).

Innymi słowy w normalnym (jak dla mnie)  przypadku to mogłoby
być niemal cokolwiek ze 120M pamięci i szybkim dyskiem. :)

Jacek Kawa  **-Ludzie mają w sobie coś z diabła...
                    -Dobrego czy złego?**