Re: OT: jak "odwiesic" nagrywarke?

Adrian Siemieniak wrote:

> Nie wiem czy autor pytania juz sobie poradzil - ale ja wkoncu mialem ponownie
> ten problem i postanowilem przeczytac manuala i umnie linia odwieszajaca
> nagrywarke (dziala - sprawdzone) to:
> echo "reset" >/proc/scsi/tmscsim/0

[]

Bertold wrote:
[]
> Możesz jeszcze przetestować szczegół z hdparm. Program ten wywołany z
> parametrem -U wyrejestrowuje urządzenie a z parametrem -R rejestruje je
> ponownie. Gorzej już chyba nie będzie, więc nie napsujesz.
> Ponadto można spróbować, co daje -u. Przedtema zajrzyj koniecznie do
> manuala dla hdparm, bo są to opcje niebezpieczne.
>
> Bertold

witam,

pozwoliłem sobie skleić oba maile, aby było mniej wysyłania. Trochę to długo trwało, zanim przetestowałem, ale mało miałem ostatnio czasu.

Niestety, obie metody nie działają. Próbowałem wysłać komendę reset (u mnie to jest /proc/scsi/ide-scsi/0), próbowałem hdparm -w (teoretycznie reset urządzenia) - nic z tego, załączam zrzut ekranu z moich prób:

misiek@cave:/proc/scsi$ ll
razem 0
dr-xr-xr-x    2 root     root            0 2004-01-21 22:36 g_NCR5380
dr-xr-xr-x    2 root     root            0 2004-01-21 22:36 ide-scsi
-r--r--r--    1 root     root            0 2004-01-21 22:36 scsi
dr-xr-xr-x    2 root     root            0 2004-01-21 22:36 sg
misiek@cave:/proc/scsi$ cat scsi
Attached devices:
Host: scsi0 Channel: 00 Id: 00 Lun: 00
  Vendor: TEAC     Model: CD-W512EB        Rev: 2.0F
    Type:   CD-ROM                           ANSI SCSI revision: 02
    misiek@cave:/proc/scsi$ cd ide-scsi/
    misiek@cave:/proc/scsi/ide-scsi$ ll
    razem 0
    -rw-r--r--    1 root     root            0 2004-01-21 22:37 0
    misiek@cave:/proc/scsi/ide-scsi$ su
    Password:
    cave:/proc/scsi/ide-scsi# echo "reset" > 0
    Naruszenie ochrony pamięci
    misiek@cave:/proc/scsi/ide-scsi$

podobnie kończyły się próby z hdparm: "Naruszenie ochrony pamięci" i wywalenie powłoki użytkownika root. Coś jeszcze mogę próbować?

Na razie widzę, że nie wolno przerywać pracy nagrywarki, jeśli nie chcę restartować komputera. :(

pozdrawiam,
misiek
--
***  Michal R. Hoffmann        |    <mailto:misiek@knm.org.pl>      ***
***             -= member of: KNM, ZUKiH, HCKU =-                   ***