Re: Serwer w małej firmie (Raczej mało związane z debianem)

On Fri, 23 Jan 2004, Robert Mońka wrote:

> Czy stawiać drugi komputer, który będze pełnił rolę firewalla?
> W takim przypadku pada pytanie o zasadność ponoszenia kosztów
> na drugi serwer.
>
> Czy może postawić to wszystko na serwerze z Sambą? (Słyszałem,
> że takie rozwiązanie jest po prostu nie dobre)
>
> Jak się zapatrujecie na taką instalację, może możecie coś
> doradzić. A tak w ogóle to jaki sprzęt wybrać do każdej z ról,
> żeby instalacja była jak najtańsza, a spełniała swoje zadanie?

Jezeli piszesz, ze ma byc najtaniej to zrob to na jednej
maszynie. Jezeli dobrze pokonfigurujesz uslugi to nie bedzie to
zle rozwiazanie.

A jaki sprzet wybrac? Wszystko zalezy od potrzeb. IMHO warto
wpakowac pieniadze w dysk(i) SCSI jezeli ma byc to serwer
plikow. Procesor nie bedzie mial tak duzego znaczenia. Chyba, ze
z czasem bedzie pracowal na nim jakis serwer SQL. Z pamiecia
jest mniejszy problem bo zawsze mozna dolozyc. Mysle, ze 256 MB
wystarczy.