VNC - szarosc widze szarosc

Witam,

Od niedawna uzywam debiana i chcialem uzywac VNC, odpalem
vncserver
dostaje komunikat ze zrobnil sie desktop
np. okidoki:1
i ze beda wykonane instrukcje z /etc/X11/Xsession
a dlokadnie:
Starting applications specified in /etc/X11/Xsession
Log file is /home/wojciech/.vnc/kajko.if.uj.edu.pl:1.log

i tyle, odpalam na innej maszynie (testowalem windowsy i Redhat7.3 no i tego debiana lacza sie do niego z innej maszyny przez ssh) i dostaje takie ladne szare okno, i nic wiecej.
doszukalem sie ze instrukcje co odpalic powinny sie znajdowac w ~/.xsession ale nie mam takiego pliku... pozatym nie wiem co mialbnym tam napisac. a ja poprostu chcialbym odpalic KDE lub Gnoma.. Gnoma bardziej ...
pomocy ...
dzieki