Re: Initrd

On Mon, Jan 19, 2004 at 08:00:05PM +0100, Mateusz Szczyrzyca wrote:
> Witam,
>
> Ostatnio naszła mnie ochota kompilacji jądra i zrobienia go sobie na
> ramdysku - nie wiem czy dobrze się wyraziłem, ale w każdym razie chodzi
> o initrd.
>
> Zacząłem oczywiście od czesania Documentation/initrd.txt
> W konfiguracji jądra wkompilowałem na stałe wszystkie potrzebne (mam
> nadzieje) do tego rzeczy czyli:
> - RAM disk support
> - Initial RAM disk (initrd) support
> - Loopback device support
> - ROM filesystem support

> [...]

Nie wiem czy dobrze zrozumialem, ale append ma dotyczyc
pliku z initrd:

initrd=/sciezka/do/initrd
no i rzecz jasna do /

root=/dev/hdaX

A Zwroc uwage czy jedro widzi prawidlowo initrd.

A moze zle zrobilo initrd. Kiedys mialem taki problem
ze faktycznie cramfs byl jakis nie tak i za nic nie dalo sie
zamontowac initrd

mount -t cramfs /boot/initrd-2.4.xx /gdzies_tam

dawalo jakies bledy.
Sobacz u siebie. Jak sie zamontuje bedziesz mogl podgladnac co
jest w srodku (/initrc)

Ja w koncu zrobilem initrd w ext2 (nie w cramfs) i poszlo.
Wiem ze na okolo i ze nieeleganckie, ale coz mialem zrobic.

A teraz niech sie wypowiedza fachowcy.

--
|     Krzysztof Krupa      |      GG: 1104936          |
| chemiczek@poczta.onet.pl | Linux user number: 321885 |