Re: kopiowanie CD - prędkość

Jak podają anonimowe źródła, przepowiedziano, że Rafal Czlonka napisze:

> Mylisz się, emulacji ide-scsi nie trzeba używać już od kilku ostatnich
> wersji jądra 2.4 - nie pamiętam dokładnie od której.
>
> rafal@debian:~$ uname -r
> 2.4.24
>
> A to wycinek z mojego /etc/default/cdrecord
> cdrom=	ATAPI:0,0,0		-1		-1		burnfree

O ile ja się nie mylę, to nie jest ten sam mechanizm, który
umożliwia pominięcie ide-scsi w 2.6, a ten, wspomniany niżej.

o Tu a propos  ATAPI (Jens Axboe, <20030910083351.GK20800@suse.de>):
  That ATAPI support is slow and unreliable, Joerg was a fool to merge it.
  It shold _not_ be used! Using dev=/dev/hdX is required for SG_IO in 2.6
  right now, other methods should be usable in the future.

(jak ktoś chce wiedzieć, dlaczego w tak ostrych słowach, to niech
sobie doszuka; ciekawe jest też np.: "I can be polite. But when there
is no reason to be polite, I can be blunt too." Linusa z grudnia)

o Tu z innej beczki, tak trochę na marginesie, odnośnie
  samego schametu nazywania urządzeń
  (Linus, <Pine.LNX.4.58.0312070812080.2057@home.osdl.org>):
  In contrast, the old cdrecord interfaces are an UNBELIEVABLE PILE OF
  CRAP!
  It's an interface that is based on some random hardware layout mechanism
  that isn't even TRUE any more, and hasn't been true for a long time.

o O portowaniu zmian z 2.6 -> 2.4 mówił Jens jakoś niedawno (grudzień
  albo listopad, a może już styczeń nawet) i OIP wyszło na to, że
  w 2.4 nie ma szans bez przeniesienia dużych części innego kodu.

Jacek Kawa  **Dojrzałość jest gorzkim rozczarowaniem, na które nie ma
             lekarstwa, chyba, że uznamy za jakieś lekarstwo śmiech**