kopiowanie CD - prędkość

Witajcie!

Chciałem sobie ostatnio przegrać jedną płytkę audio i oczywiście
chciałem to zrobić w linuxie ;)

Użyłem do tego cudownego narzędzia pt. K3b. Ustawiłem mu kopiowanie
w locie i prędkość nagrywania na 40x (nagrywarkę mam x48, ale płytki
były x40) i ruszyłem. Drugi napęd to DVD z odtwarzaniem CD też x48.

Oba urządzenia są na tym samym kanale IDE (wiem, że nie za
szczęśliwe rozwiązanie, ale tak już jest).

No i tu zaczął się problem, bo kopiowanie odbywało się.. ok 15 minut
blokując przy tym dosyć skutecznie pracę komputra (GG to wysyłało
wiadomość po ok 2 minutach od klepnięcia Enter, a o innej pracy to
można było zapomnieć - o dziwo konsola działała bez zarzutu). Bufor
był wypełniony ciągle na ok 3%. Ogólnie w porównaniu do Nero wypadło
to.. no sami widzicie.

DMA mam włączone w obu urządzeniach w /etc/hdparm.conf tak

/dev/hdc {
        dma = on
}

/dev/hdd {
        dma = on
}

ale może dobrze by było też coś jeszcze dla nich włączyć?
oba urządzenia są na ide-scsi (co prawda tylko hdc(scd0) to
nagrywarka, ale gdzieś wyczytałem (chyba w K3b), że dobrze, żeby
drugie urządzenia też było pod ide-scsi).

Czy ktoś miałby rady jakieś co by tu można usprawnić?

System to sid, 256MB RAM, PIV 1500

Romek Kalukiewicz