Re: [OT] swiatowa baza nameserverow

IP

> Zwykle robi to za Ciebie rejestrator danej domeny. Po prostu zgłoś
> w formularzu rejestratora zmianę nameserwerów i wpisz tam te same
nazwy,
> ale z nowymi IP (zakładam, że możesz tam wpisać zarówno jedno jak i
drugie).

problem polega na tym juz wyjasniam:

serwer stoi w icpnecie w poznaniu ip: 62.21.31.72
wczesniej mial ip: 62.21.23.15

strefa domeny glownej gras.poznan.pl wyglada tak:
$TTL    604800
@       IN      SOA    gras.poznan.pl. root.gras.poznan.pl. (
                2004011312              ; Serial
                     10800              ; Refresh
                      3600              ; Retry
                   2419200              ; Expire
                    604800 )            ; Negative Cache TTL
;

@                                               IN      NS
dns.gras.poznan.pl.
@                                               IN      NS
ns.wena.net.
@                                               IN      MX      10
gras.poznan.pl.
@                                               IN      MX      20
wena.net.
@                                               IN      A
62.21.31.72
dns                                             IN      A
62.21.31.72
www                                             IN      A
62.21.31.72

w tym momencie wszystkie domeny jak i gras.poznan.pl jako 1 NS w
rejestracjach mialy podane:
dns.gras.poznan.pl

gdy ns.wena.net padl (aktualnie zapasowy NS) czesc polski zle widzi NS
dns.gras.poznan.pl przy czym domene gras.poznan.pl dobrze oto przyklad:

bieniu@matrix:~$ host -a gras.poznan.pl
gras.poznan.pl          A       62.21.31.72
bieniu@matrix:~$ host -a dns.gras.poznan.pl
dns.gras.poznan.pl      A       62.21.23.15

zupelnie tego nie rozumiem :(
wszystkie domeny rejestrowane na dns.gras.poznan.pl - stojace na tym
serwerze czyli masterze sa niewidoczne...

np. ktm.poznan.pl

dns.gras.poznan.pl byl resjestrowany osobno gdy dzialal serwer na
starym IP w swiatowej bazie nameserverow na 62.21.23.15

i teraz nie wiem czy to nie jest przyczyna ...
ma ktos jakis pomysl ?

pozdrawiam
bieniu