Re: system plikow

Witajcie,

> teraz mam ext2; sypie sie glownie to co jest na partycji /
> (np ostatnio 'oproznilo' katalog /boot, potem jakies krzaczki
> sie w jakims katalogu pojawilly itp); problem jest w tym
> ze do serwera jest utrudniony dostep fizyczny (wszystko zdalnie)
> i np zrobienie reboot w celu sprawdzania / moze skonczyc sie
> (juz nie raz) bledami i przejsciem do single a wtedy zdalnie sie
> nic nie zrobi; chodzi mi poprostu o system albo bezawaryjny
> albo taki ktory mozna sobie fsck sprawdzic jak jest podmontowany;
> nie uzywam quoty aczkolwiek w najblizszej przyszlosci zamierzam :)

zatem -
1. dysk do wymiany - jesli obsluguje S.M.A.R.T. polecam paczke
ide-smart i sprawdzenie zawartosci sektorow smarta

root# ide-smart /dev/hdXdysk

- czy sie dysk nie sypie, ale przy takich checach - albo dysk sie sypie, albo zle
skompilowan kernel, czego raczej nie podejrzewam jesli nie
kombinowales z kernelem. Stawiam na wadliwy dysk.

2. jesli nie uzywasz quoty, filsystem sie sypie - dlaczego nie uzywasz
ext3 ? to jest to samo co ext2 ale z journalem - wydatnie
przyspiesza checki oraz poprawia "jakosc" zapisu poprzez uzywanie
journala.

3. a jak z wydajnoscia zasilacza w komputerze ? wystarczajacy ? moze
to jest powodem jego niestabilnej pracy ?

4. co do fsck na zamontowanym dysku - zawsze jest to niebezpieczne.

Marcin.