Debian i 2 karty dźwiękowe

Witam,

jak pod Debianem skorzystać z 2 karty dźwiękowej. Mam zainstalowane SB AWE 64 i GUS Classic. Oba są dodane jako moduły jądra.
lsmod
pokazuje, że załądowany jest zarówno moduł sb i gus, przy czym gus (unused).

Teoretycznie powinienem mieć do nich dostęp na urządzeniach /dev/dspX oraz do ich mixerów na /dev/mixerX.

Ale działa (a raczej słyszę, że działa) tylko SB AWE, jest na /dev/mixer /dev/dsp. Jak dobrać się do GUS'a? Chcę porównać jakość dźwięku - jednej muszę się pozbyć, nie wiem której :) Raczej SB, ale wolałbym usłyszeć.

Pozdrawiam,
misiek
--
***  Michal R. Hoffmann        |    <mailto:misiek@knm.org.pl>      ***
***             -= member of: KNM, ZUKiH, HCKU =-                   ***