Re: kompilacje kernela na wielu serwerach ...

On Sat, Jan 10, 2004 at 06:13:28PM +0100, Adam Byrtek / alpha wrote:

> Najlepiej uzyc make-kpkg do stworzenia paczki z (odpowiednio
> spaczowanym) kernelem, a potem tylko poinstalowac ja na odpowiednich

Dokładnie. Najbardziej istotną barierą w przenaszalności kerneli jest
optymalizacja na określony procesor. Zatem jeśli masz różne generacje
procesorów w tych serwerach, to musisz przygotować kilka paczek. Jeśli
wszędzie masz i686 i pokrewne (PII, PIII, PIV) to można to załatwić
jednym. Nawet kernel skompilowany z opcją SMP zachowuje się u mnie
w porządku na maszynach jednoprocesorowych. Musisz tylko wkompilować
odpowiednie drivery do kontrolerów SCSI/IDE, sieci itp.

Potem testujesz .deb-a lokalnie -- jeśli serwer wstaje i przechodzi
testy, to jest duża szansa, że zadziała na innych maszynach --
można próbować instalować zdalnie.

Wanted