Re: Najwięcej dziur w Debianie?

On Thu, 8 Jan 2004, Adrian Siemieniak wrote:

> Tu nie ma co patrzec na dziury (w liczbie debiana) - gdyz sa tam liczone
> poprawki do wszystkich pakietow (to tak jak by liczyc poprawki do calego
> softu dla windows'a).
> Choc musze przyznac ze od poprzedniego roku Debian coraz bardziej i
> bardziej sie pograza...

rzeklbym raczej "debian ma coraz wiecej i wiecej pakietow",
czyli sila rzeczy tez i bledow. z pogarszaniem tez nie jest tak.
wersja stable na dzien dzisiejszy faktycznie jest przestarzala.
autorzy softu napisali nowe wersje w ktorych usuneli bledy,
i ........ powstaly nowe. w kazdym razie jak to zawsze bywa,
stare wersje softu sa stopniowo porzucane. jest to normalna
kolej rzeczy. po stabilizacji sarge sytuacja sie odwroci,
czyli bedzie walka z nowymi bledami, z czasem znowu dojdziemy
do stanu podobnego jak jest teraz.

> Pomijajac koszmananie dlugi czas wydawniczy (nie ma tlumaczenia ze
> trzeba cos poprawic - po prostu jak widac metoda zawiodla i trzeba ja
> zmienic)

chyba nie czytujesz wiadomosci tygodniowych :) bylo zebranie developerow.
przyjeli nowe zasady generowania pakietow, co powinno skrocic czasy
wydania. zreszta zobaczymy jak to wyjdzie. problem z debianem jest
tez taki, ze jest ciagly niedobor developerow, co jest nastepstwem
wlaczenia do debiana calej masy softu. a jak nie ma w kim wybierac,
to developerami staja sie ludzie gorzej wykonujacy zadania.
mam nadzieje ze to sie w koncu zmieni, zwlaszcza ze debian
ma byc dofinansowany przez rzad niemiecki ze wzgledu na jego
wprowadzenie do administracji publicznej.

a co do xfree masz racje. ja musialem w stable korzystac
z paczek "remake", w dodatku musialem apt zmusic, aby sie nie wydzieral
o nowe paczki z sida. ale taki po prostu jest los wersji stable.

> Coraz bardziej trace "zaufanie" do debiana - ale niestety nie ma
> konkurencji ;)) (wiem - brzmi smiesznie, ale przyzwyczajenia gora)

nie ma, oj nie ma. jedyna calkowicie niekomercyjna dystrybucja,
ktora ma tak potezny mechanizm zarzadzania paczkami.

znik.