Re: OT: system obslugi kont

Dnia czw 8. stycznia 2004 12:52, Jaroslaw Radziszewski napisał:

> generalnie, sa jakies?, a jesli sa to skad, jakie i ktore polecacie
> systemy obslugi kont mail/www itp.
> chodzi o cos w stylu jaki widzimy na portalach.
> user sam sobie zaklada konto e-mail,ftp/www
> obsluga przez interfejs www.

Ogólnie rzecz biorąc nie znam takiego systemu, ale mogę Ci coś polecić, jeżeli
masz trochę czasu i ochoty się pobawić.

Otóż jest sobie program o nazwie AddUser-NG - http://adduser.linux.pl, który
ogólnie rzecz biorąc ma na celu stać się rozszerzeniem znanego z Debiana
addusera. Czemu o nim piszę? A więc, AddUser-NG posiada wtyczki oraz różne
interfejsy użytkownika (interfejsy obsługi). Jednym z interfaców jest UI o
nazwie batch (czyli emulujące tryb wsadowy - żadnej interakcji, a jedynie
pobranie wszyskich opcji z linii poleceń). Konfigurujesz wiec sobie
AddUser-NG (niewątpliwe że będziesz musiał dopisać sobie brakujące wtyczki do
obsługi Twojego mta itd..), piszesz sobie skrypty (php, perl) do www no i
AU-NG sam doda użytkownika, poustawia quotę, doda aliasy pocztowe itd..

Obecnie, au posiada wtyczki do quoty, oraz do specjalnej konfiguracji exima (3
i 4 - jeżeli ktoś będzie nią zainteresowany mogę podesłać), oraz pare
innych..

Wymaga to trochę pracy, ale to jedyne co mi przychodzi do głowy.

Zachęcam do użytkowania :)

PS. oczywiście paczki do debiana są gotowe, repo apt:
deb http://zaron.debian.pl/debian testing main contrib
deb http://zaron.debian.pl/debian unstable main contrib
--
 --*-*-   Robert Olejnik   ::  teon.at.teon.dot.org  --*--*-*--*--*--*--*--
|   T U   J E S T   M I E J S C E   N A   T W O J A   R E K L A M E   ;^)  |