Re: Najwięcej dziur w Debianie?

On Thu, 8 Jan 2004, Roman Kalukiewicz wrote:

> No i druga nie mniej ważna rzecz. Wychodzi im, że najbezpieczniejsze
> są UNIXy własnościowe, a potem Windowsy. Powód jest oczywisty (nie
> umniejszając niczego tym UNIXom). Żeby znaleźć dziurę w takim
> UNIXie, czy w Windowsach to trzeba się o wiele więcej naszarpać i
nie chodzi o unixy i linuxy, tylko o formy licencjonowania oprogramowania
jesli jest opensource (a debian jest :), to masz kod podany...
jesli idzie unixy "własnościowe" (ja bym je raczej nazwał komercyjne), to
i tak na wielszosc mozesz uzywać softy na licencji chociazby gnu, wiec...

linux jest wielce rozpowszechniony i praktycznie ogolno dostepny...
watpie czy jest ze 20 osob na liscie tej ma dostep do takich OS'ow jak OSF1,
czy Irix.

> Zresztą porządne UNIXy są zazwyczaj dobrze administrowane i próba
> znalezienia jakiejś dziury skończy się szybciej niż cokolwiek się
> wynajdzie ;)

:)

bezpiecznie (porzadnie) to mozna adminowac nawet "kalkulatorem
programowalnym typu BOLEK1"...

tomek

--

tomasz grzegorz zaborowski  --/- operator sieci komputerowej, IFT, UWr.
http://zabora.of.pl          /------------[  http://zas.ift.uni.wroc.pl