Linux - do boju ! ;-)

Witajcie,

Zaintrygowany artykulem (badz co badz wiadomomy juz od miesiaca):
  http://7thguard.net/news.php?id=3689
a takze swoimi (jak i zauwazylem nie tylko swoimi ale zdecyowanej
wiekszosci uzytkownikow linuxa na desktopie) problemami z X'ami
chcialem stworzyc jakis sajt, portal nie wiem jeszcze jak by to mialo
wygladac dokladnie ...
jakies wielkie HOWTO dla wszystkich ktorzy z linuxem maja pierwszy
badz drugi raz kontakt, jak rowniez takich ktorzy linuxa uzywaja od
kilku lat ale jakos do dzisiaj nie nauczyli sie/nie wiedza jak
naprawde jest skonstruowany X-window.
Spisac gdzies - po polsku - totalne podstawy budowy
 i konfiguracji Xow- mam tu na mysli jak Xy
startuja, w szczegolnosci ktore pliki i w jakiej kolejnosci sa czytane ...
jaka jest konstrukcja XF86configa, gdzie sa pliki konfiguracyje.
blebleble, mysle ze wiecie o co chodzi.
z drobna pomoca moglbym sie czyms takim zajac.
webmastera juz powiedzy mam, prowadzeniem merytorycznym i odsiewem info moglbym
sie zajac...

a moze ktos zna jakis link do takiej stronki ? bardzo chetnie bym
obejrzal :)

BTW knoppix jest super :) cos takiego by dalo sie skonfigurowac
wychodzac od czystej dystrybucji debiana ... ale "z glowa" byloby bosko.

Marcin.