Re: Wlamuja sie do mnie Jak mam ich wysledzic????

> mozesz podac jakie laty masz na mysli ? lub ewentualnie odeslac mnie do jakiejs
> strony, howto lub faq

Zacznij tu
http://www.debian.org/doc/user-manuals#securing
Czytuj portale linuksowe
zagladaj na bugtraqa - www.securityfocus.com
_interesuj sie_ tym co sie dzieje w linuksie

nie dawaj kont shellowych a jesli juz musisz to zapodaj jakis patch na
jadro (grsecurity lub openwalla)

to tak najogolniej i na poczatek

Przeinstalowanie systemu od nowa nic nie da:
- jesli nie radzisz sobie z tym sam i znow ktos Ci "pomoze" to w
najlepszym przypadku wymienisz intruza
- jesli radzisz juz sobie z tym a ktos wlamujacy sie uzywa jakiejs dziury
w Twoim systemie to na nowo postawiony system tez ja bedzie mial

BTW radzenie komus przeinstalowania systemu gdy nie dziala jak trzeba to
pauperyzacja "zawodu" administratora i tchnie to troche "informatyka" zza
rogu gdy mowi kumpel do kupmla - "ja to system przeinstalowujem raz w
miesiacu - wszystko na d, format c i jechane - jestm mastah"

mastah of disasta ;\

--
Szymon "Morandir" Anders
http://angrenost.org