apt-get stable+unstable, clamav - czyli dwa pytania

mam dwa pytania:

1. mam serwer na debianie, wszystko to debian stable,
ale webmasterzy zarzyczyli sobie nowszego phpa wiec
wrzucilem do sources.list linijki do unstable (musialem
usunac wpisy do stable bo byly bledy po apt-get update)
i zainstalowalem phpa (apt-get -u install php4), potem znowu
zamienilem wpisy; wszystko dziala swietnie ale co mam zrobic
zeby apt-get update nie wyrzucal bledow jezeli mam wpisy
ze stable i unstable oraz w jaki sposob mam dist-upgradowac system
z wpisami do stable i unstable (tzn chodzi mi o to aby upgradowac paczki
ze stable te ktore sa ze stable i podobnie z unstable) ??

2. tym razem chodzi o clamav; gdy puszcze
clamdscan / mniej wiecej po 3 minutach (za kazdym razem)
wyrzuca mi:
Session(0): Time out ERROR