Rozpoznawanie nazw

Witam
Cos sobie nie mogę poradzic choc sprawa jest zapewne trywialna:
Mój serwer nie rozpoznaje swojej nazwy (CENTRUM) przez co
Windows wogle nie widzi serwera Samba, a dostep do Apache
Jest tylko przez numerek ip. Wina nie lezy po stronie firewalla
Bo już go probowalem wylaczyc i bez zmian. Samba na 99% dziala
Na linuksie zglasza się przez ip (tu nazwa tez nie dziala).
Gdzie to cholerstwo przestawic? Jakas wlasna domene zdefiniowac
Czy jak? Tylko proszę nie odsylajcie mnie do kolejnyxh man'ow/howto
Bo chyba od nich osiwieje - szukalem i to sporo i nie znalazlem.

Pozdrawiam

Andrzej B.